Használt autó 500 000 Forintért

Sokáig az autózást egy úri dolognak tartottam, mivel a belvárosban a Nyugati pályaudvartól 10 percre lakva az volt a véleményem, hogy tömegközlekedéssel bárhova olcsón el lehet jutni. Aztán úgy 20 éves korom körül sokat jártam vidékre. Itt értettem meg, hogy ha a busz csak egy nap 4-szer jár és nincsen vonat sem, akkor nagyon nehéz mindent csak buszozással megoldani.

Kell hát egy olcsón fenntartható autó! Na de milyen? A családban először a húgomnál merült fel ez a téma. Nem volt sok szempont. Legyen lehetőleg kicsi, ne fogyasszon sokat, ne legyen drága hozzá az alkatrész és ne rohadjon mindenhol. Ugyanezeket a szempontokat figyelembe véve kezdtem keresésbe az ország legnagyobb használt autós portálján, a Használtautó.hu oldalon. Az alábbi keresési feltételek mellett 5226!!! találatot kaptam.

hasznaltautokereses1.PNG

Ennyi találatot átnézni még annak is nehéz, aki otthon tud maradni pár napra. Ha gyorsan átgörgetjük a találatokat, akkor látjuk, hogy a kínálat nagyobb részét a Suzuki Swift, Peugeot 206, Renault Clio, Thalia, Twingo, Skoda Felicia, Daewoo Matiz és társai teszik ki kis benzines motorokkal igen változatos állapotban.

Képviseltetik magukat a kompakt autók is elsősorban az F és G Astra, de sok a Renault Megane is és ahogy közeledünk a bűvös 500 000 Forintos határhoz, úgy lesz egyre több Ford Focus is.

Ha olcsón szeretnénk autót és nincsen preferenciánk márka és típus tekintetében, akkor kezdhetjük a sort a közelebbi autók megtekintésével. Ha beírjuk Budapest egyik középső kerületének, mondjuk a VI. kerület egyik irányítószámát (1061) és annak 20 km-es körzetét, akkor nagy valószínűséggel lefedjük Budapest nagyobb részét. Így már csak 1300 körüli találatunk van, ami egy jóval kezelhetőbb mennyiség és akár mindet is megnézhetjük egy 9500 Forintos Budapest bérletre beruházva. Ha vidékre kell mennünk, akkor a költségeink elkezdenének növekedni, ami az egyébként is limitált költségvetésből vonna el.

Milyen autókat fogunk találni?

Összesen 170 különböző típust találtam, 35 gyártótól. A közel 1300 autó közel 10%-át teszik ki a Suzuki Swift-ek, mégsem ez a legnépszerűbb márka ebben az árkategóriában.

gyartoi_statisztika_1.png

Mintha csak az aktuális eladási statisztikákat néznénk. Viszont az is kitűnik a listából, hogy a német prémium termékekre azért egy kicsit még érdemes spórolni.

20110809suzukiswi1.jpg

Az ezredforduló körül dübörgött Esztergomban a Suzuki Swift gyártása, amit ráadásul jóval kedvezőbb áron lehetett megkapni mint a többi hasonló méretű autót. Az alacsonyabb árhoz szerényebb minőségi mutatók is tartoztak, de az biztos, hogy motorikusan egy igen strapabíró szerkezetet sikerült összerakni a japán mérnököknek. Kár, hogy ennyi idő alatt a rozsda már jócskán megrágta ezeket a példányokat és nehéz ép karosszériával, igazi garázsban tartott templomba járós Swiftet találni.

A 10+1 legtöbbet hirdetett típus

marka_tipus_statisztika.png

Az Opel a Szentgotthárdon gyártott F Astra-val lett igazán sikeres itthon, köszönhetően a hazai gyártásnak, a márka kupának és az alacsony árnak, amelyekkel meg lehetett vásárolni ezeket az autókat. Az 1990-es évek elején a skoda Favoriton és Felicián, Lada és Wartburg után igazi felüdülés volt a jó minőségű elérhető nyugati autó. Az F sorozat annyira sikeres volt, hogy még az ezredforduló után is gyártották Astra Classic néven a G Astra-val párhuzamosan. Az 1998-ban megjelenő G Astra, a megváltozott arculat és a robosztusabb felépítés sok addigi Opelest csábított újra a szalonokba. Az Ecotec motorok jól mozgatták a karosszériát, bár az 1.2-es benzinmotor az Astra-ban igazi büntetést jelentett. Kár, hogy az olajfogyasztás később nem öregbítette a márka jóhírét.

A következő posztokban bemutatom ezeket az autókat, előnyeiket, hátrányaikat és hogy a vásárlásnál mire kell leginkább odafigyelni. Addig is ha kérdésed volna vagy te is autót nézel éppen és nem tudsz dönteni, írj az autotnezek@gmail.com címre és igyekszem segíteni.