Megbízható autó 500.000 Forintból (2. rész) - Roncsok véges sora...

Veszünk egy olcsó és hibáktól hemzsegő használt autót, hogy aztán szépen felújítsuk belül maradva az 500.000 Forintos álomhatáron. Nem csak kipofozzuk az autót, hanem levizsgáztatjuk és ellátjuk olyan extrákkal, amik megkönnyítik a mindennapi használatot. Elkezdtünk autókat nézni és elmerültünk a budapesti olcsó használt autók tengerében.

pexels-photo-1000509.jpeg

Nem vagyunk autószerelők. A cikksorozatban leírtak azt mutatják be, hogy laikus, irodában dolgozó emberek minimális műszaki érzékkel hogyan tudnak egy már lelakott autót olyan szintre hozni, hogy azzal a tulajdonosa büszkén és nyugodtan autózhasson minden nap.

Az itt leírtak nem útmutatások és nem javasoljuk, hogy bárki utánunk csinálja ezt az egészet. Az autó keresés és a szerelések nem minden mozzanatát dokumentáljuk, így fontos lépések kimaradhatnak a folyamatból. 

Na de milyen autót is keressünk első körben? Mivel később szeretnénk eladni, olyannak kell lennie, ami a magyar emberek ingerküszöbét még nem üti meg nagyon. Futásteljesítmény 200.000 km alatt. Nyáron van néhány igen meleg hét, jó ha van benne klíma is. Nincsen trailerünk és erre nem is szeretnénk költeni, így legalább 1-2 hónap műszakival is bírnia kell. Első körben nem is célszerű sokat utazni, így Budapest és környékére fókuszálunk. Már ezekkel a paraméterekkel is van jó néhány elérhető autó a hengerfej problémán és az átlyukadt padlólemezen innen.

A megbízható használt autó 500.000 Forintból sorozat cikkei:

2019.02.21. - Autót veszünk olcsón és felújítjuk
2019.03.05. - Roncsok véges sora
2019.03.19. - Megvettük 
2019.03.30. - Cuki pici bogyó, hibákkal
2019.04.05. - Nyílik, csukódik és zenél
2019.04.30. - Legyen biztonságos
2019.05.02. - A költségek

Autó nézés 1. felvonás - Fiat Punto 1.2

Kb. 2 hete hirdetnek egy 1.2-es Fiat Puntot. Óra szerint még nem futott 200.000 km-t sem, ami egy 19 éves autótól nem is sok. A Személyre szabható ügyintézési felületen a rendszám alapján lekérdezve az autót, a leírtak alátámasztják a futásteljesítményt és a képeken is látszik, hogy az utolsó műszaki vizsgáig jó karban lehetett az autó. A hirdetésben kevés kép szerepel és azok sem túl jó minőségűek, de egy próbát megér. A vételár 200.000 Forint és ezért működő klímát valamint hibátlan motort ígér az eladó, viszont azt sem titkolja, hogy kifúj a kipufogó és repedt a szélvédő. Induljunk hát.

Megérkezve a megadott címre meglátjuk a Puntot és már tudjuk, hogy eddig is felesleges volt eljönni. A bal oldali 2 ajtó festése elüt a karosszéria többi részétől, a küszöbök átlyukadva, a hátsó sárvédőknek sem kell már sok. Végigmérve rétegvastagság mérővel a kasztnit kiderül, hogy a teljes bal oldal javítva volt, még a B oszlop alja is és nem végeztek szép munkát. A tetőn a szélvédő feletti részen a lakk már lepattogzott és a festés is elvékonyodott, újra kellene fényezni. A motortérben szakadt csövek és lógó bilincsek, mint egy félbehagyott javítgatás nyomai. A váltóból már távozott az olaj nagy része. A motor beindul, de valahonnan nyikorgás hallatszik és nem a szíjak, vízpumpa felől. De akkor honnan? Befekszünk az autó alá és rádöbbenünk, hogy ezt bizony nem véletlenül hirdették ennyiért. A padlólemez is több helyen kezd kilyukadni, nem kímélte szegény kocsit az élet.

1280px-fiat_punto_mk2_rear.JPG

Megköszönjük az eladó szolgálat készségét és elhagyjuk a terepet. Ezt biztosan nem vesszük meg. Sajnáljuk, mert megfelelt volna az elképzelésnek paramétereit tekintve az autó, de ezért biztosan nem fogunk pénzt adni.

Ami a legérdekesebb, hogy ottjártunk másnapján egy új hirdetésben került fel az autó a használtautó.hu-ra, immár 95000 Forinttal drágábban! :D

Lássuk a következőt!

Autó nézés 2. felvonás - Opel Astra F 1.6 Caravan

Eredetileg egy Opel Corsa B-t akartunk még megnézni, de az eladó nem volt otthon, így az Astra következik. A karosszéria jobb állapotban van, de ezt sem kerüli el az Astra átok. Eszi az Ecotec motor az olajat és rozsdás a hátsó ajtó. Ha csak ennyi problémája lett volna, még lehet el is hozzuk. De nem működött a klíma sem, szakadt volt a beltér több ponton, mivel melós autónak volt használva. A kipufogó itt is kifújt, repedt volt a szélvédő és már kifelé is nyomta a motor az olajat. Alul csak egy helyen volt kicsit rozsdás a padló és a sárvédők is bírták volna még. Sajnos nagy is volt nekünk a kombi autó, kisebbet szeretnénk alapvetően. Azért az eladó jófej volt, nem titkolt semmit. Ezt sem vesszük most meg.

opel_astra_rear_20071030.jpg

Nem volt több időnk, fel kellett függeszteni a keresést, de volt még néhány ígéretes jelölt, köztük egy másik Punto Budapesttől nem messze. Egyeztetés után az eladóval megbeszéltük, hogy másnap megyünk az autót megnézni, mivel aznap este 10-re értek csak haza vele. Reggelre a hirdetés eltűnt, hívásomra az eladó nem válaszolt, csak kinyomta a telefont. SMS-t írtam neki, hogy akkor mennék a megbeszélt időre. Válasz: "Az autót előző nap este eladta." Ugyan az indoklást nehezen hiszem és azt sem értem miért nem lehetett felvenni a telefont és ezt elmondani 2 mondatban, de nem tisztem más viselkedését megítélni. Azért zavar a dolog!

Autó nézés 3. felvonás - Ford Focus 1.6 Sedan Ghia

Már a hirdetésben feltünteti az eladó, hogy cserére szorul a hátsó féktárcsa és betét, valamint a kuplung is csúszik. Ezen felül lakatolást igényelnek a küszöbök. A képeket látva van ennek az autónak éppen elég baja, de azért egy próbát megér. Megérkezünk a helyszínre és feltűnik, hogy az autó eleje törve volt. Nem titkoljuk, hogy felújításra alkalmas gépet keresünk, viszont az A oszlop hiányzó alja, a lukas küszöb és az átrohadt sárvédők még csak a jéghegy csúcsa. Az ajtók alja belülről rozsdásak, a hűtő csapágyas és rettenetesen zúg.

ford_focus_sedan_mk1_euro_spec.jpg

Gazdaságosan nem biztos, hogy javítható. Megbeszéljük az eladóval, hogy visszahívjuk. Gyors egyeztetés és képek bemutatása a lakatosnak, majd döntés is születik a vételtől való elállásról. Az A oszlop alját már nem lehetne megmenteni sehogy, így viszont veszélyes lenne az autó.

Keresünk tovább.

Autó nézés 4. felvonás - Fiat Palio Weekend 75

Egy barátom küldte át a hirdetés linkjét. Már én is szemeztem vele, de az olcsó kisautóról alkotott képembe valahogy nem fért bele. Igazából azt se tudtam, hogy ilyen autó egyáltalán van és ahogy megnéztem a többi hasonló hirdetést, rá is jöttem, hogy miért. Összesen 20 darab volt belőle a hasznaltauto.hu-n. A Totalcar népítéletek szerint nagyon megbízható, olcsón fenntartható autó. Apróbb hibái ellenére is szeretik a tulajdonosok. Pont ilyen kell nekünk.

Ígéretes! A hirdetés szerint még a bűvös 200 ezer km-en belül, csak az egyik sárvédő rozsdás, minden működik rajta. Van hozzá kuplung szett is, mert a mostani már a végét járja. Külön kiemelik a leírásban, hogy épek a küszöbök is. Mivel útba esik a családi ebédre menet, megnézzük. Előtte lekérdezzük és valós a futásteljesítmény is, lehet hogy egy igazi gyöngyszemre találtunk?

fiat_palio_weekend.jpg

Megérkezve minden jónak tűnik, majd a küszöböket szemrevételezve kiderül, hogy a műanyag burkolat jól elrejti, hogy az első sárvédőnél az autó küszöböt már nyomokban sem tartalmaz egyáltalán. Így mindkét oldalt kell neki új küszöb és a sárvédő is kompletten cserés. A klíma nincsen a helyzet magaslatán, ahogy a lengéscsillapítók sem. Bár van hozzá tél is nyári gumi is külön-külön felnin, összességében negatív a kép. Mindkét oldalt vannak rajta nagyobb javítások és a szelepfedél tömítés mellett is szökik az olaj. A meghirdetett vételár helyett teszünk egy 220000 Forintos árajánlatot, amit az eladó természetesen visszautasít. Nem baj, lesz ez jobb is. Most nézelődünk tovább.

Hamarosan folytatjuk!

Kövess minket a YouTube-on és a Facebookon is.