Megbízható használt autó 500.000 Forintból (3. rész) - Megtaláltuk AZ AUTÓT!

Hosszú hetekig bújtuk minden nap a használt autós portálokat a tuti fogásra várva. De nem jött. Ha a képek szépek voltak, az autó az ország másik végében volt. Ha közel volt, akkor át lehetett látni a karosszérián ott, ahol lemeznek kellett volna lennie. Valaha biztos volt is. Már-már azt hittem, hogy kudarcra van ítélve a projekt és ez nem is fog menni.

Aztán jött egy hívás. Van egy eladó autó, egy barátunk unokatestvérénél! Ismerjük az autót, vannak hibái bőven, de nem rohad. Viszont nekünk drágának tűnik, így egyelőre nem élünk a lehetőséggel.

A megbízható használt autó 500.000 Forintból sorozat cikkei:

2019.02.21. - Autót veszünk olcsón és felújítjuk
2019.03.05. - Roncsok véges sora
2019.03.19. - Megvettük!
2019.03.30. - Cuki pici bogyó, hibákkal
2019.04.05. - Nyílik, csukódik és zenél
2019.04.30. - Legyen biztonságos
2019.05.02. - A költségek

Megy a matekozás. Vajon kijöhet úgy is az autó fél millióból, ha a tervezettnél drágább az alap? Úgy tűnik nem. Csak akkor működhet, ha nem kell mindent megcsinálni rajta. Ebben nem lehetünk biztosak, így keresünk tovább. Jönnek minden nap az újabb hirdetések, telefonálunk, bővítjük a keresési területet, már 60km-en belül elmennénk bárhova. De továbbra sincs kapás. Mindegyik kocsi alá odaírják, hogy a karosszéria "foglalkozós". Lefordítva: Nincsen rajta ép elem és nem lehet megemelni, mert küszöb már nincs.

Nem vagyunk autószerelők. A cikksorozatban leírtak azt mutatják be, hogy laikus, irodában dolgozó emberek minimális műszaki érzékkel hogyan tudnak egy már lelakott autót olyan szintre hozni, hogy azzal a tulajdonosa büszkén és nyugodtan autózhasson minden nap.

Az itt leírtak nem útmutatások és nem javasoljuk, hogy bárki utánunk csinálja ezt az egészet. Az autó keresés és a szerelések nem minden mozzanatát dokumentáljuk, így fontos lépések kimaradhatnak a folyamatból. 

Bőven a tervezett keret fölött nézünk autókat, mert értékhatáron belül nincsen kocsi megfelelő karosszériával, viszont kezdeni akarjuk a munkát, így kellene valami. Visszahívjuk a barátunkat. Ha megvan még az autó és annyi amennyit mondtak rá, akkor vetnénk rá egy pillantást. A kocsi meg sincs hirdetve, nem sürgős az eladás, így fel sincs készítve, úgy fogad ahogy nap mint nap használták. Ablakig sárosan! Kívülről tényleg nem rohad, alánézve sem látszik rozsda. Eddig ígéretes! Nem is gondoltuk, hogy ennyire megkívánunk egyszer egy francia autót. Mert ugye sokan mondják, hogy franciát soha. Nekem már volt egyszer és nem bántam meg. Lehet, hogy megint lesz?

img_20190223_163733.jpg

Kinyitjuk a bal első ajtót, ami csillapítás nélkül kivágódik. Mi a szösz? Az ajtóhatárolónak annyi. Bent minden csupa kosz, de nem hiányzik semmi, nincsen eltörve semmi. Minden a helyén. A másik ajtó határoló is rossz elöl, hátul pedig tépni kell, annyira nehezen jár. A tolatólámpa nem világít, bár a kábelezés rendben, talán a kapcsoló rossz. A harmadik féklámpa szintén halott. Elöl a jobb fényszóró beázott és párásodik, a balnál folyamatosan teker a magasságállító motor.

A klíma kompresszor nem kapcsol be, lehet már gáz sincs benne. A szelepfedél alól jön az olaj és a vezérlést is cserélni kellene, viszont a motor az önindítónak egy fordulatára indul és szinte néma csendben jár hidegen is. Az olajszint megfelelő, a hűtőfolyadék szintje és az olajszint is jó, a hűtő teljesen tiszta. Az olajbetöltőnél van egy kis sár, de semmi különös. A motortartó bakok megérettek már a cserére, de lássuk menet közben.

img_20190222_073909.jpg

Vegyek újra Citroen-t? Az előzőnél nem voltam elég körültekintő, drágán vettem és a fél autót ki kellett cserélni, de nagyon a szívemhez nőtt. Ennek úgy tűnik lassan ismerni fogom minden hibáját és a kategóriájában nem hirdetnek ennél olcsóbbat, viszont ezzel foglalkozni már nem elég. Ezt meg kell javítani.

A kuplung határozottan és jól fog, egyáltalán nem csúszik. A kinyomócsapágynak sincs hangja és a váltó sem olajos kívülről. A fokozatokat határozottan veszi. Kicsit franciás a váltó, de még a jobbik fajtából. Kicsit ragadós, és hosszú úton jár, de precízen. Az autó jobbra húz, de a kormány kisujjal tekerhető.

img_20190222_073648.jpg

A legsúlyosabb probléma a fékkel van, ezzel sokáig már nem illik közlekedni, még ha meg is bír állni és nem is esik szét. Amúgy jó kiállású az autó nincsen olyan hibája amit ne lehetne megcsinálni. Hogy be fogunk-e férni javítással együtt az 500 ezer forintos keretbe? Vannak kétségeim, de próbáljuk meg.

Megvesszük a 2003-as évjáratú Citroen C3-ast!

img_20190218_152320.jpg

Ha tudni akarod hogyan folytatódik az autó felújítása, kövess minket a Facebook-on és a Youtube-on is.