Megbízható használt autó 500.000 Forintból (4. rész) - Cuki pici bogyó, hibákkal

Lehet szidni a francia autókat, de akinek volt, az általában egyetért abban, hogy van egyfajta bájuk. Vagy valami megmagyarázhatatlan apróság, amitől mégis szeretjük őket. Gondoljunk csak a Peugeot 206-ra a cica szemével vagy a Citroen C4 Grand Picasso-ra a hatalmas buszos belterével. Egyszerűen vitathatatlan, hogy maguk kategóriájában kívánatosak voltak.

A megbízható használt autó 500.000 Forintból sorozat cikkei:

2019.02.21. - Autót veszünk olcsón és felújítjuk
2019.03.05. - Roncsok véges sora
2019.03.19. - Megvettük!
2019.03.30. - Cuki pici bogyó, hibákkal
2019.04.05. - Nyílik, csukódik és zenél
2019.04.30. - Legyen biztonságos
2019.05.02. - A költségek

Én is egy francia autót, egy 2003-as Citroen C3-t kezdtem el felújítani abban a reményben, hogy sikerül fél millió forintból megvenni és kijavítani minden hibáját. Ez egyfajta kísérlet, mivel tele van az internet azzal a kérdéssel, hogy hogyan lehet kevés pénzből egy jó autót venni.

Mivel nekem sem volt válaszom, gondoltam kipróbálom, hogy mire jutok. Ehhez kellett a menyasszonyom támogatása, mert szabadidőm most sincs sok, viszont így még a közösen töltött időből is be kell áldoznom az autó miatt. Emellett két barátom is jelentkezett, hogy ha ráérnek, szívesen segítenek. Meglett a csapat, már "csak" csinálni kell!

img_20190218_152341.jpg

Nem vagyunk autószerelők. A cikksorozatban leírtak azt mutatják be, hogy laikus, irodában dolgozó emberek minimális műszaki érzékkel hogyan tudnak egy már lelakott autót olyan szintre hozni, hogy azzal a tulajdonosa büszkén és nyugodtan autózhasson minden nap.

Az itt leírtak nem útmutatások és nem javasoljuk, hogy bárki utánunk csinálja ezt az egészet. Az autó keresés és a szerelések nem minden mozzanatát dokumentáljuk, így fontos lépések kimaradhatnak a folyamatból.

Az biztos volt már az előzetes kalkuláció után is, hogy ha ki kell fizetni egy olcsó maszek szerelő óradíját, már akkor is lehetetlen az alapnak vett autóval fél millió Forinton belül maradni. Mert hogy a Citroen C3 nem kevesebb mint 300 ezer forintért lett az enyém. Amit lehet nézni úgy is, hogy nem kevés pénz, sok családnak egy havi költségvetése. Másrészről viszont egy ilyen korú és csak 172 ezer kilométert futott autóért egészen baráti ár. Ha hozzáteszem azt is, hogy nincsen a karosszérián rozsda és az alváz is rendben van, akkor már mondhatjuk, hogy főnyeremény!

Van viszont egyéb hibája bőven. Jöjjön is a lista:

  • Bal első lámpa magasság állító motor nem működik, folyamatosan zúg
  • Jobb első lámpa párásodik
  • Antenna letört, nem jó a rádió vétel
  • CD lejátszóban van egy lemez, amit nem lehet kiszedni
  • A műszerfal világítás nem jó a klíma konzol mögött és a bal első ablakemelő kapcsolója alatt sem
  • A gumik széle csipkés
  • Az autó jobbra húz
  • A fék üt. Az első tárcsákat cserélni kell, de a rögzítő csavarok közül az egyik le van törve a másik feje el van nyírva
  • A szelepfedél alól szökik az olaj
  • Daráló hangja van a kinyomó csapágynak
  • Nagyon fent fog a kuplung
  • Nem működik a klíma
  • A hátsó lengéscsillapítókat cserélni kell, a jobb oldali szivárog
  • Az ajtó határolók elöl eltörtek, hátul szorulnak
  • Karcos a szélvédő
  • Hiányzik a tető díszléc mindkét oldalon
  • Nem működik a tolatólámpa

Ezek közül mindent meg fogok csinálni, igazából már el is kezdtem.

img_20190222_081723.jpg

Átesett már egy futómű állításon is, de még mindig jobbra húz.

Van már új ajtó határoló előre mindkét oldalra. Vettem 4 használt Continental nyári gumit, szereztem antenna talpat és új antennát. Megvettem a szelepfedél tömítést, a lengéscsillapítókat hátra, a féktárcsát és betéteket előre, a kuplung szettet és a vezérműszíjat a vízpumpával. Eddig elköltöttem 120.000 Forintot és még nem nyúltam hozzá a klímához, ami akkor is drága mulatság, ha csak fel kell tölteni és könnyen lehet, hogy nem csak ennyi baja van.

Egészen szép kupac alkatrész sorakozik már otthon, csak fel kell használni!

Van néhány nem várt hatása is az autó meglétének. Úgy tűnik kezd kötődés kialakulni a kicsi C3 és a menyasszonyom között. Mikor elhoztuk és kivakartuk a koszból, már akkor felkiáltott, hogy "Ez nem is rossz! :)" Aztán egy hétvégén alaposan kitakarítottam és azóta egészen bátran jár-kel vele! Még az is lehet, hogy végül megtartjuk? 

Én is megszerettem a kocsit. Sokkal előzékenyebbek vele az autósok Budapesten mint egy nagyobb autóval. Gondolom egy helyes lányt vagy egy szexi családanyát sejtenek benne, nem pedig engem 190 centivel, 100 kiloval. :)

Ha érdekel, hogy hogyan folytatódik a C3 felújítása, kövess a Facebook-on, ahova mindig kiteszem az új cikkeket. Hamarosan írok az ajtóhatároló és az antenna cseréjéről is, illetve a Citroen C2-C3 Facebook csoportban ígértem leírást a műszerfal világítás cseréjéről. Nem feledkeztem meg róla, hamarosan érkezik.

Kövess a Facebook-on és a Youtube-on is.