Kérjük ki mások véleményét?!

Több autós facebook csoportnak is tagja vagyok. Eleinte azért léptem be, mert a saját autóimmal kapcsolatban akartam többet tudni, de aztán ahogy elkezdtem más kocsikat nézni, már inkább előzetes tájékozódás miatt csatlakoztam a többi tulajdonoshoz.

Nagyon tanulságos tagjának lenni ilyen csoportoknak. Először is, leírnak egy csomó típushibát, így amikor elmegyünk megnézni egy autót, akkor már kezdhetjük azzal, hogy ezeket megnézzük, hogy rendben vannak-e. Másrészt a tagok egymást is segítik (vagy hátráltatják) jó (vagy rossz) tanácsokkal. Vannak szerelők is, akik a típus igazi szakértőjeként általában megbízható iránymutatást adnak 1-1 problémával kapcsolatban.

Az elmúlt napokban ez egyik csoportban többen is belinkeltek hirdetéseket a hasznaltauto.hu-ról azzal a kérdéssel, hogy megéri-e megvenni az adott autót. Minden hirdetésre legalább 15-25 bejegyzés érkezett. Ahogy olvastam ezeket a hozzászólásokat, mindig ugyanaz a mintázat rajzolódott ki:

  • Úgy mondtak ítéletet autókról, hogy azokat nem látták, csak a fényképekre és a leírásra támaszkodtak.
  • A látottak fényében mindenki a hibát kereste, egy autó értékeit csak kevesen látták meg.
  • Akár egy videóban hallható motorhangból mondtak ítéletet egy autóra.
  • Ha törött volt az autó korábban de szépen megcsinálták, akkor is azonnal temették.
  • Ha kereskedői autó volt, pláne ha külföldi, akkor eltanácsolták a kérdezőt a vásárlástól.

Valahogy nem tűnt szimpatikusnak ez a mintázat, sokat gondolkoztam rajta, hogy miért. Igazságtalannak éreztem az ennyire negatív bírálatot, még akkor is, ha amúgy tényleg volt 1-2 pont ami igaz volt. Szerintem nem volt elég információ ahhoz, hogy meg lehessen jól ítélni a kocsit, viszont az érdeklődőt eltántorították, pedig személyesen megnézve lehet, hogy egy jó vétel lett volna.

Tény, hogy az ilyen jellegű közösségi értékelés megmenthet egy lyukra futástól, de továbbra is azt gondolom, hogy ha valakit érdekel egy autó, akkor azt személyesen kell megnézni és úgy ítéletet mondani, lehetőség szerint hozzáértő szakembernek a megfelelő technikai és szakmai felkészültség mellett.

Kövess minket a YouTube-on és a Facebookon is.