Bemattult fényszóró tisztítása otthon

Megvetted a kiszemelt autót, ami egy alapos takarítás és polír után olyan mint az új. Talán ilyen szép volt akkor is, amikor kigurult a gyárból. De valami mégsem az igazi. Telnek-múlnak a napok és kezdesz rájönni mi a baj. A lámpák mintha mattak lennének. Talán már nem is világítanak olyan jól, pedig még az emelt fényerejű izzókat is beletetted. Mit lehet ezzel csinálni? Elég neki egy alapos mosás? Vagy rögtön cserélni kell? De hát világít!

screenshot_20190821_153254_com_huawei_himovie_overseas_1.jpg

Van köztes megoldás, nem kell egyből cserében gondolkozni, persze erre is van példa. Számos cég kínál fényszóró polírozási megoldást, ami újszerűvé varázsolja a besárgult lámpákat, de ez sem jelent végleges megoldást. Vannak aztán a házi praktikák, mint a fogkrém, meg mindenféle savak, amivel dörzsölgetik a lámpákat, de igazán jó eredményt nem lehet elérni velük. Már csak azért sem, mert a végén az UV védelemről nem gondoskodik senki és éppen ez a lámpák legnagyobb ellensége.

Lámpát políroztam már és políroztattam is, nem egy különösebben bonyolult művelet, de az eredmény igazán magával ragadó. Mintha egy új autót kapnánk, annyit javít az egész kocsi megjelenésén a tiszta fényszóró, nem mellékesen pedig az addig gyengének gondolt izzó fényereje is hirtelen megnő. Jobban lehet látni sötétben és minket is jobban lehet látni.

Az egyik nap a Facebook-on jött szembe velem egy hirdetés, ami otthoni törölgetős módszerrel ígért matt fényszórók helyett csodás, újszerű lámpákat. Annyi volt a pozitív comment és hihetetlen előtte-utána fotó, hogy gondoltam teszek egy próbát. Megrendeltem a tisztító készletet és kitartóan vártam, csak egy autót kellett találnom, amin a műtétet elvégezhetem és a tulaj akkor sem lesz nagyon zabos, ha netán nem válik be csodakendő. Testvéremnek egy Skoda Fabia kombi-ja van, 2004-es évjárat és most éppen szerencsémre szép matt is volt mindkét első fényszóró. Nem is kellett több, megbeszéltünk egy időpontot és neki is fogtam a tisztításnak.

screenshot_20190821_153018_com_huawei_himovie_overseas.jpg

A csomag Bulgáriából érkezett és a szállítás nem is volt különösebben hosszadalmas, 5 nap alatt meg is kaptam. A csomagban volt 3 tisztítókendő, valamint egy használati utasítás. Ez utóbbi lépésről-lépésre leírta, hogy miket kell tenni. A fordítás nem mindenhol volt tökéletes és túl szép volt a hirdetés mellett az összes komment, így kellő szkepticizmussal hajtottam végre az alábbi lépéseket:

  1. Lámpák tisztítása és szárazra törlése
  2. A fényszórók tisztítása az 1. számú kendővel, majd szárazra törlése
  3. A lámpák áttörlése a 2. számú kendővel

Ha érdekel a teljes művelet, nézd meg az alábbi videót.

Amikor az első kendővel áttöröltem a fényszórókat, meglepődve láttam, hogy a külső felület matt részeit valahogy eltávolította, a sárga réteget leszedte a kendő és az az anyag amibe be volt áztatva. Nem vártam, hogy ilyen eredményes lesz ez a szer. Ekkor a lámpa még mindig elég mattnak hatott, de mindenképp tisztább lett.

beforeafter.png

A kép ugyanarról az autóról készült ugyanakkor, csak a fényviszonyok változtak meg egy kicsit

A második kendő egyfajta lakk réteget vihetett fel a fényszóróra (a szerek pontos összetételét nem közli a gyártó, csak tippelni tudok, hogy mivel voltak a kendők átitatva). A teljes áttörlés után szép tiszta és fényes lámpákat kaptunk, ami tényleg sokkal jobb összképet mutatott mint előtte a matt lámpák.

Éjszaka is mentem az autóval egy kört és tényleg sokkal jobban világítottak a lámpák mint előtte. Nem tudom, hogy az eljárás hatása mennyire lesz tartós, de immár 2 hónap telt el a beavatkozás óta és eddig nem tapasztaltam változást. Elsőre úgy tűnik, hogy nem lehetetlen a lámpák bizonyos szintű javítása otthon. Ennek ellenére inkább arra biztatnék mindenkit aki bemattult fényszórókkal küzd, hogy inkább políroztassa és lakkoztassa vagy fedje le UV védő fóliával. Ezeknek a bekerülési költsége sem lesz sokkal több, mint a misztikus tisztító kendő, de a hatása garantáltan jobb és biztosan tartós is.

Kövess minket a Facebook-on és a Youtube-on is.