Megbízható használt autó 500.000 Forintból (7. rész) - A költségek
Egy autóra szinte végtelen pénzt el lehet költeni, még akkor is ha új. Egy új felni vagy fejegység a néhány tízezres kategóriától a milliós tételekig mehet. Egy használt autónál viszont már nem csak a komfortra vagy az esztétikára kell költeni, de a biztonságra és az általános állapot megóvásra is, ami drága tud lenni.
De vajon mennyire? Azt tűztem ki célul, hogy 500 ezer Forintból megveszek és felújítok egy autót. A munkának még csak kb. a felénél tartok és van hátra pár húzós tétel. Lássuk mit értem el eddig és ez mennyibe került.
Nem vagyunk autószerelők. A cikksorozatban leírtak azt mutatják be, hogy laikus, irodában dolgozó emberek minimális műszaki érzékkel hogyan tudnak egy már lelakott autót olyan szintre hozni, hogy azzal a tulajdonosa büszkén és nyugodtan autózhasson minden nap.
Az itt leírtak nem útmutatások és nem javasoljuk, hogy bárki utánunk csinálja ezt az egészet. Az autó keresés és a szerelések nem minden mozzanatát dokumentáljuk, így fontos lépések kimaradhatnak a folyamatból.
Gyakran igaz, hogy a nagyobb autók alkatrészei drágábbak mint a kicsi kocsiké és az sem mindegy, hogy az adott típus mennyire elterjedt. A Citroen C3-mal szerencsém van. Viszonylag olcsók hozzá az alkatrészek és egy 2003-as kocsihoz már bontóban is sok mindent kapni. Eddig az antennát szereztem egy bontott autóból, a többi alkatrész új.
Az autónak az alábbi hibái voltak, az áthúzottakat máig kijavítottam.
- Antenna letört, nem jó a rádió vétel
- Az ajtó határolók elöl eltörtek, hátul szorulnak
- Jobb első lámpa párásodik
- A gumik széle csipkés
- A fék üt. Az első tárcsákat cserélni kell, de a rögzítő csavarok közül az egyik le van törve a másik feje el van nyírva
- A szelepfedél alól szökik az olaj
- A hátsó lengéscsillapítókat cserélni kell, a jobb oldali szivárog
- Nem működik a tolatólámpa
- Bal első lámpa magasság állító motor nem működik, folyamatosan zúg
- CD lejátszóban van egy lemez, amit nem lehet kiszedni
- A műszerfal világítás nem jó a klíma konzol mögött és a bal első ablakemelő kapcsolója alatt sem
- Az autó jobbra húz
- Daráló hangja van a kinyomó csapágynak
- Nagyon fent fog a kuplung
- Nem működik a klíma
- Karcos a szélvédő
- Hiányzik a tető díszléc mindkét oldalon
- Olajteknő korrodált, szivárog belőle az olaj
Látszik, hogy még nincsen minden kész, de már így is sok problémán sikerült úrrá lenni. Ha mindent ki is javítok, az autó állapota nem marad az adott szinten. Folyamatosan javítgatni kell a használatból eredő problémákat.
Lássuk, hogy mi menyibe került. Az árak Forintban bruttó értendők szállítási költségek nélkül.
- Új antenna talp és antenna: 5000.-
- Ajtó határolók előre mindkét oldalra: 12000.-
- 4db használt nyári gumi: 18000.-
- Első féktárcsa és fékbetét: 21130.-
- Szelepfedél tömítés: 1165.-
- Hátsó lengéscsillapító: 21020.-
- Lengéscsillapító rögzítő csavar: 4200.-
- Tolatólámpa kapcsoló: 2565.-
Volt már néhány munkadíj is, amit ki kellett fizetnem:
- Gumi szerelés: 4000.-
- Futómű állítás: 11000.- (Sajnos még mindig jobbra húz az autó, bár kevésbé)
- Klíma töltés és színező festék betöltése: 14000.- (Azóta eleresztette a gázt, tovább kell nyomozni, hogy pontosan hol)
Minden más szerelést magam csináltam, így további munkadíj nem volt.
Ez eddig 85080 Forint alkatrész költség és 29000 Forint munkadíj.
Összesen 114.080.- Forint
Az autó vételára 300.000.- Forint volt, így a teljes költés eddig 414.080.- Forint.
Itt tartok most, de még nincsen minden megcsinálva. Továbbra sem jó a klíma és ez még nagy költség lehet.
A megbízható használt autó 500.000 Forintból sorozat cikkei:
2019.02.21. - Autót veszünk olcsón és felújítjuk
2019.03.05. - Roncsok véges sora
2019.03.19. - Megvettük!
2019.03.30. - Cuki pici bogyó, hibákkal
2019.04.05. - Nyílik, csukódik és zenél
2019.04.30. - Legyen biztonságos
2019.05.02. - A költségek